Ne 24. září    slaví: Jaromír
Kategorie: USA

Zion National Park 16.09.2013

Z Bryce Canyonu se vydáváme dolů do posledního parku v Utahu - Zion. Přijíždíme krátce po poledni a vydáváme se na další traily napříč parkem.
Ujely jsme cca 145 km / 91 mil.

Ráno pospáváme déle a po snídani balíme stany a vydáváme se do posledního parku Utahu. Po cestě ještě hledáme KOA, kterou jsme viděly včera, ale nemáme štěstí. Patrně byla dál od parku, než jsme si myslely. Obracíme tedy auto a vyrážíme do Zionu špinavé a smradlavé. Z Bryce se vydáváme po dvanácté silnici a po pár kilometrech stáčíme směr na jih na dálnici osmdesát devět. Když po čase vjíždíme na devátou silnici, směřující k bráně parku, nespouštíme oči z okna. Silnice má úchvatné výhledy na hory a údolí. Už doma jsem si trasu obhlídla přes Google Maps a nemohla jsem se dočkat.

Cesta byla delší, než se původně zdála. Projížděly jsme dlouhatánským tunelem, který se zdál být nekonečný. Kolem nás čněly červené skály, hrající různými odstíny. Cesta nebyla obyčejná asfaltka, nýbrž „červeným kobercem“ se žlutým pruhem uprostřed. Ačkoliv se říká, že nejkrásnějším místem Utahu je Bryce Canyon, pro mě to byl definitivně Zion, kdo obsadil Top flek v žebříčku.

U vstupu do parku jsme jako obvykle dostaly mapku a už jsme zjišťovaly, kam bychom zašly. Skupinka kluků z Česka, kterou jsme potkaly, nám doporučovala Angel Trail, prý je úžasný, ale bohužel ho už nestihly. Líbil se nám také Narrows, kde je však potřeba permitu, ale nějaký ten kus se může jít i bez něj.

Opět za světla jsme dorazily k našemu kempu (Watchman Campground). Cesta byla z části uzavřena, kvůli opravám, a tak jsme ztvrdly v zácpě. Něco po poledni jsme dojely na místo a postavily si stany na kamenitém povrchu a poobědvaly naše chabé zásoby – bagetu a tuňákovou konzervu. Kemp byl krásný, okolí zářilo barvami, obklopeno vysokými červenými skálami. Byl to asi nejhezčí kemp, v jakém jsem zatím byla. Bohužel však opět bez sprchy, takže jsme odpoledne vyšly na túru špinavé jak prasata… no aspoň nám to nebude líto, až se jako prasata zase z túry vrátíme :-D.

Před kempem jsme nasedly do narvaného Shuttle busu, který opět zdarma rozváží turisty k různých trailům. Medy se Soňou se rozhodly projít Narrows, kde se z větší části budou brouzdat vodou – v den našeho příjezdu krásně kalnou po dešti. Já jsem se pořád rozhodovala a nakonec jsem se rozhodla jít k Emerald Pools, kdežto Marťa s Verčou šly vyzkoušet Angels Trail.

Na zastávce jsme si ještě doplnily pitnou vodu a zašly si na záchod, než jsme překročily most přes řeku a vyšly každá jiným směrem. Chvíli jsem se ještě rozhodovala, zda to neobrátit a jít s nimi na Angela, ale nakonec jsem to vzala k těm poolům, což mě později mrzelo, protože jejich trasa byla mnohem zajímavější.

Dlouhou cestou jsem šla podél skály úzkou pěšinkou a fotila si výhledy a místní flóru a faunu. V Zionu žije mnoho živočichů jako tarantule, různí hadi a ještěrky. Já jsem po cestě naštěstí potkala jen vypasenou veverku, pár ještěrek a jednoho hada, který se rychle odplazil pryč. Taky pár srnek, které se šly k řece napít. Vidět tarantuli, tak už z parku mizím pryč :-).

Po chvíli se cesta svažovala vzhůru a já jsem mířila k prvnímu jezírku – Middle Emerald Pool. Když jsem došla do cíle, chtělo se mi smát. Tím jezírkem byla vlastně jen malá louže, kolem které byli usazeni turisté a odpočívali po značně namáhavé túře :-). Udělala jsem si fotku a pádila dál, přece jen tam nebylo nic k vidění. Cesta vedla opět nahoru, tentokrát trochu prudším terénem. Namísto krásné cestičky už trasa vedla po balvanech poházených všude kolem. Člověk si musel dávat pozor na každém kroku, aby se nerozplácnul na jednom z nich. Potkávala jsem čím dál víc turistů, což mě začínalo štvát. Někteří se do kopce plazili jako by už pomalu umírali a já jsem musela čekat, což mi značně vybíjelo baterky a kopec byl tím horší. Upper Emerald Pool už bylo o trochu větší jezírko, i když pořád to nebylo ono. Udělala jsem si krátkou přestávku, abych doplnila tekutiny a taky si vyfotila veverku.

Vyrazila jsem k poslednímu jezírku – Lower Emerald Pool. Po chvíli cesty jsem došla k uzavřené stezce. Jaké to překvapení. Byl odtamtud však krásný výhled, a tak jsem nažhavila foťák. Spolu se mnou tam dorazil také jeden student z Číny, který je na výměnném studijním pobytu v Texasu. Chvíli jsme si vykládali a vraceli se stejnou cestou zpět. Na křižovatce jsme se však rozdělili, protože on už u Lower Emerald Pool byl, a tak jsem pokračovala zase sama. Prošla jsem skalním tunelem a vyfotila si větší jezero se skoro vyschlým vodopádem. V této chvíli už jsem začala litovat, že jsem nešla s holkama na Angela. Moje trasa byla nuda, doslova.

Vrátila jsem se na zastávku Shuttle bussu. Opět jsem si doplnila vodu a narvala do sebe műsli tyčinku, avšak bus stále nikde. Kolem mě bylo pár Čechů, a tak jsem na sebe raději neupozorňovala. Po chvíli čekání už mě to nebavilo a rozhodla jsem se dojít tu jednu zastávku pěšky. Bylo to jen pár kilometrů. Znovu jsem přešla stejný most a zamířila holkám naproti. Když jsem procházela kolem jednoho kamene, proplazil se mi přímo pod nohama had. Docela mě to vylekalo, být tam o pár vteřin dřív, šlápla bych na něj. Ani nevím, co to bylo zač… odplazilo se to hrozně rychle. Po chvilce jsem uslyšela nějaké šustění a už jsem měla před sebou obrázky tarantulí a tep se mi zrychlil. Tu pitomou srnu jsem pak proklínala celý zbytek cesty.

Začalo prudké stoupání, které se klikatilo dlouho vzhůru. S vyplazeným jazykem jsem si to šinula za párkem turistů, kteří si duchapřítomně vzali trekingové hole, které jsem jim záviděla. Zhruba ve třetině trasy jsem potkala holky, mířící dolů. Prý je to ještě daleko, takže jsem se rozhodla jít s nimi nazpět. No aspoň jsem si udělala pěkné fotky z vrchu. V sedm jsme měly sraz u stanu, protože jsme chtěly do města na nákup a do sprchy, takže bych to až nahoru stejně nestihla.

Vrátily jsme se tedy na zastávku a čekaly na Shuttle bus. Několik jich přijelo nacpaných, a tak nám nezbývalo, než čekat na další. Vybraly jsme si podle mapky ještě jeden trail, který měl být poblíž našeho kempu. Přijely jsme k Visitor Centru a po delším pátrání jsme se zeptaly Rangera na směr. Poradil nám, ale my to stejně nenašly :-). Vrátily jsme se tedy do kempu s nepořízenou a daly si nějaké ovoce k večeři. O chvíli později přišly i Medy se Soňou a jely jsme se do Springdale.

V obchodě jsme dokoupily zásoby a šly hledat sprchy. Místní nás nasměrovali do obchodu se sportovním vybavením. Bylo nám to divné, ale zkusily jsme to. Měly sprchy zezadu obchodu a bohužel rovněž za 5 dolarů. Tentokrát nám to ale bylo jedno, už jsme ze sebe potřebovaly smýt tu špínu. Sprchy byly na 7 minut a v podstatě to byly 2 místnosti, v jedné byla odkládací lavička na věci a za závěsem byla sprcha. Bylo nám líto vyhodit každá 5 dolarů a tak jsme si řekly, že se o těch 7 minut podělíme. Přesně na minuty jsme si naplánovaly postup. Já s Medy a Marťou jsme si vlezly do jedné. Marťa šla jako první a my se rovnou nachystaly a zabalily do ručníků, abychom neztrácely čas. Vhodily jsme čtvrťáky do časovače a zapnuly stopky. Rekord držela Marťa s jednou minutou (nechápu, jak to zvládla), vylezla jednou stranou a já hned skočila dovnitř tou druhou. Za dvě minuty jsem měla i umyté vlasy a Medy se mohla rochnit pod tekoucí vodou zbylé 4 minuty :-). Takhle se šetří doláče, dámy a pánové. Kdyby stál někdo za dveřmi a poslouchal ty naše kecy přitom, asi by měl o zábavu postaráno... Ale což, sprcha bodla :-).

Když už jsme byly ve městě, chtěly jsme si zajít na pořádnou večeři. Obešly jsme několik restaurací, ale žádná nás nezaujala, tak jsme vlezly do pizzerie blízko sprch a objednaly si pizzu. Asi do půlnoci jsme ještě seděly u obchodu a využívaly jejich wi-fi. Já už jsem teda poslední hodinu neměla co dělat, ale bohužel ostatní byly tak trochu závislé na surfování po netu, a protože jsme byly jedním autem, nezbývalo mi nic jiného, než se kousat nudou a čekat. Do kempu jsme se tak dostaly až hodně pozdě a ráno jsme měly v plánu vstávat brzy, protože nás čekal dlouhatánský přejezd do Kalifornie, takže spánek měl do kvality hodně daleko.

Dnes jsme ujely cca 145 km / 91 mil.

<< Předchozí článek  --  Další článek >>

Fotogalerie

Zion -&nbsp;Watchman Campground  Zion -&nbsp;Watchman Campground  Zion -&nbsp;Emerald Pools  Zion -&nbsp;Emerald Pools  Zion - výhled na park od Emerald Pools  Výhled z Trailu od Middle Emerald Pool  Fauna v Zionu  Angels Landing Trail  Angels Landing Trail  Výhled na park z Angels Landing Trail

Celá fotogalerie: Zion National Park

print Formát pro tisk

Komentáře rss

Přidat komentář >

Nebyly přidány žádné komentáře.

© 2010 - 2013 Cestování - Cathia.cz   •   Design made by Cathia © 2013  •   CMS - Sunlight