Čt 17. října    slaví: Hedvika
< návrat zpět

Road Trip na sever od slunce - 2016 rss

Road Trip za polární kruh – aned na sever, kde slunce téměř nezapadne. Od Dánska po Norsko - od severu k jihu - celkem cca 9000 km dvěma dodávkami. Déšť i pařáky. Utržené kolo na dálnici i uvařená převodovka. Stanování na parkovišti, u jezera i vedle dálnice. Umývání v umyvadle na veřejných záchodcích. Společné vaření pro 16 lidí na dvou pidivařičích.

Prostě srandy kopce během 17 nezapomenutelných dní. Prozatím jedna z mých TOP dovolených.

Celou akci naplánovali a zorganizovali Kačka s Ondrou. Pokud máte rádi punk cestování a rádi poznáváte nové lidi, můžete se přidat na další cesty... Norsko organizují každý rok - pro více info zde:  Výlety plné opravdových zážítků.

Road Trip - Mapa

Cestopis

Den 16 a 17 – Smögen, Göteborg, Kodaň a cesta domů

Náš road trip je u konce, dodávky se rozdělují a domů míříme zvlášť. Naše dodávka ještě cestou navštěvuje vesničku Smögen, Göteborg a k večeru se zastavujeme i na prohlídku Kodaně.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 20:45  •  Přečteno: 385x  •  Komentářů: 0

Den 15 – Oslo a hřbitov aut

Vyrážíme do civilizace - Oslo, hlavní město Norska. Opět nám prší, jaké to překvapení. Procházíme tedy město velmi rychle a odpoledne už nadobro opouštíme Norsko a přejíždíme do Švédska, na návštěvu hřbitova - vrakoviště aut.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 20:37  •  Přečteno: 406x  •  Komentářů: 0

Den 14 – Trolltunga

Vstáváme brzo... děsně brzo. Čeká nás 11 km jedním směrem, spousta kopců a nádherná krajina. Balíme tedy batoh a vyrážíme k trolímu jazyku, abychom si tam vystáli půl hodinovou frontu na fotku. Je to sice dlouhá cesta, ale nejhorší jsou první 3 km, pak už je to pohodička... a ty výhledy, krása.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 20:31  •  Přečteno: 395x  •  Komentářů: 0

Den 13 – Veget a relax na parkingu

Dnešní den je ve znamení nic nedělání :-D. Vegetíme, relaxujeme a z nudy uklízíme bordel v autě... a že tam toho je. Našli jsme tolik zásob jídla, že hlady rozhodně na výletu trpět nebudeme. Čekáme na slunečné počasí, abychom si Trolltungu užili. Dnes se z treku vrací všichni zabahnění, a tak doufáme, že zítra to bude lepší.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 20:09  •  Přečteno: 271x  •  Komentářů: 0

Den 12 – Odda, Låtefossen a cesta kolem fjordu

Cesta do Oddy je konečně otevřená a už opět jen mrholí. Po cestě se ještě zasavujeme v opravně, kde nám spravují zadřenou převodovku. Po projití Oddy míříme k vodopádu Låtefossen a zbytek pozdního odpoledne a večera hledáme místo na spaní - čili projíždíme celý skalnatý fjord a nakonec se vracíme zpět k Oddě a vyjíždíme až na začátek treku Trolltungy.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 20:00  •  Přečteno: 303x  •  Komentářů: 0

Den 11 – Bergen, vodopády a ztracený Kamil

Prší a prší, je to na pytel. Opět měníme plány a jedeme víc dolů, třeba se počasí umoudří. Neplánovaně navštěvujeme Bergen, kde ale nevylézáme z auta, projíždíme upršené město a zase odjíždíme. Teď už to není jen pouhé mrholení, ale slejvák ve svém největším živlu. Cestou se zastavujeme u několika vodopádů, přičemž ztrácíme Kamila. Scházíme se s ním až o kus dál u dalšéího vodopádu, kam ho přivezli nějací Němci :-)... no je to Kamil, co dodat. K večeru se chceme dostat až do Oddy, nicméně popadané stromy nám brámí v cestě, a tak neplánovaně kempujeme přímo v přístavu, uprostřed vesnice.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 19:48  •  Přečteno: 261x  •  Komentářů: 0

Den 10 – Trolí stezka a vodopády

Ráno řešíme dilema - vydat se po Atlantické cestě nebo údolím krvelačných trolů po Trolí stezce? Nakonec volíme Trolí stezku, protože se shodujeme na tom, že Atlantická cesta je přece jen lepší při pohledu z vrchu. Pokračujeme dále k fjordům a nezapomínáme ani na ten nejznámější - Geirangefjord. K večeru pak přijíždíme do města Loen, kde máme na příští den v plánu zdolat ferratu. Bohužel počasí se rapidně horší a výstup by byl nebezpečný, proto chtě nechtě plány měníme a pokračujeme zase o dům dál.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 20.3.2018 19:20  •  Přečteno: 295x  •  Komentářů: 0

Den 9 – Vylodění ve Skutviku a dlouhá cesta do Trondheimu

Nadobro jsme opustili Lofoty a míříme do vnitrozemí. Cesta je dlouhá, a tak na pár hodin kotvíme u malé dřevěné chajdy, kterou jsme našli úplnou náhodou. K večeru konečně přijíždíme k první větší civilizaci po dlouhém týdnu v přírodě - Trondheim.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 18.3.2018 14:48  •  Přečteno: 230x  •  Komentářů: 0

Den 8 – Justadtinden, Lofotr a festival Vikingů a odjezd z Lofot na pevninu

Vyrážíme na náš poslední trek na Lofotech. Prý je to jen krátká procházka po hřebeni... no nebyla :-). Mákli jsme si, ale byl to nejkrásnější trek z celých Lofot. Odpoledne navštěvujeme muzeum Vikingů - Lofotr a máme štěstí, v tomto týdnu se zrovna koná i festival Vikingů v dobových kostýmech. K večeru už se naloďujeme na trajekt a míříme na pevninu, kde strávíme další týden.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 17.3.2018 13:39  •  Přečteno: 258x  •  Komentářů: 0

Den 7 – Kvalvika Beach

Vzhledem k náročnosti včerejšího treku jsme dneska zvolili jen kratší procházku na známkou pláž - Kvalvika Beach, kde byl natočen dokument "Na sever od slunce". Cestou jsme se ještě jednou zastavili v Reine, nádherné vesničce, která bývá zobrazena téměř na všech brožurách o Lofotech. K večeru se pak přesunujeme co nejblíže k zítřejšímu treku a nacházíme krásné místo na kempování.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 17.3.2018 13:18  •  Přečteno: 247x  •  Komentářů: 0

Den 6 – Chata Munkebu a vrcholky západních Lofot

Vyrážíme na náš dvoudenní trek, který kvůli předchozímu nepřízni počasí musíme zvládnout v rámci jednoho dne. Čeká nás výstup na nejvyšší horu Západních Lofot, kterou nakonec zdolávají jen 3 lidi a spící Gabo. Někteří to vzdali už ze startu, jiní si omylem vyšlápli jiný vrcholek a zbytek zůstal vegetovat u chaty Munkebu, která je tak v polovině cesty.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 17.3.2018 12:54  •  Přečteno: 267x  •  Komentářů: 0

Den 5 – Jezero Ågvatnet a prohlídka Reine

Druhý den na Lofotech se počasí umoudřilo a ukázalo se i sluníčko. Vstáváme do krásného dne a vyrážíme na první procházku - okolo jezera Ågvatnet. Po několikadenním vydatném dešti se jde parádně - už po pár metrech mi v botech čvachtá. Ty výhledy jsou však nádherné. Odpoledne sušíme věci a roztahujeme se na parkovišti jak cikáni, pak nasedáme do dodávek a stylem Hop-On a Hop-Off vyrážíme na obhlídku dalších vesniček.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 17.3.2018 12:11  •  Přečteno: 251x  •  Komentářů: 0

Den 4 - Upršené Lofoty

Ráno nás zastihlo krásné počasí - prší. Chtě nechtě musíme změnit plán, vynechat pár úžasných míst a jedeme až dolů, do vesničky A. Vezmeme to tedy od spodu nahoru. Na další 3 noci se z této vesničky stane takové naše útočiště. Průjezd celými Lofoty je za slunečného počasí nádherný, doporučuji.

Autor: Cathia  •  Vydáno: 17.3.2018 11:34  •  Přečteno: 246x  •  Komentářů: 0

Den 1 – 3 – Cesta na sever

Taková spontánní dovolená na sever od slunce. Sešlo se nás 16,5, vzali jsme 2 dodávky a vyrazili na 17 denní road trip skrz Německo, Dánsko, Švédsko až za Norský polární kruh. Cesta na Lofoty nám zabrala celé 2 dny, chvílemi to v autě bylo k nevydržení, ale zdárně jsme dojeli až do cíle a přivezli s sebou úchvatné počasí - aneb Den 1 - 3: Cesta na sever :-).

Autor: Cathia  •  Vydáno: 16.3.2018 13:57  •  Přečteno: 243x  •  Komentářů: 0

TOPlist
© 2010 - 2017 Cestování - Cathia.cz   •   Design made by Cathia © 2017  •   CMS - Sunlight